Let's Play TeCkToN!K//www.sofyrichi.hupont.hu//

Tanulj meg te is TcK-zni!!!



Alexandre Barouzdin 2002-ben Franciaországban védette le a Tecktonik márkanevet, valamint a sast és csillagot ábrázoló logót. Majd tavaly 30 ezer euróért globális szinten ismertette el a név- és jelképhasználatra formált jogait az ENSZ szakosított szervezeteként működő Szellemi Tulajdon Világszervezeténél (WIPO). ?Erre a a minőség és a trend integritásának megőrzése miatt volt szükség árulja el az alapító atya, és persze azért, mert a siker nyomán felbukkantak az utánzatok. Így történt a svájci Jérémy Muller és Dorian d?Adria esetében is, akik Swiss-Tecktonik néven indították el vállalkozásukat tavaly októberben. A franciák azonban hamarosan levélben értesítették őket, hogy 475 ezer eurós büntetést helyeznek kilátásba, amennyiben a svájci ?hamisítók? nem függesztik fel a márkajogokat sértő tevékenységüket.

A tecktonikozó tömegek látványa a nagybefektetőket is Barouzdinhez vonzotta. Az ex-bróker szerződést kötött egyebek mellett a Sony Ericsonnal, hogy Tecktonik csengőhangokkal és háttérképekkel szereljék fel a mobiltelefonokat, illetve a Wrigley céggel, hogy a rágógumi-reklámokban szerepeljenek a táncosok. A múlt év decemberétől a TF1 francia tévécsatorna TF1 Entreprises nevű vállalkozása terjeszti világszerte a tck-hoz kapcsolt termékeket. A Le Monde januári cikke szerint egy párizsi butiknak 30 százalékkal nőtt meg a forgalma, miután Tecktonik logóval ellátott ruhákat kezdett forgalmazni. Csak a sassal és csillaggal díszített pólóból heti ezer darab kelt el, s összesen 200 ezer CD-t is felvásároltak a rajongók. A Reebok sportruházat gyártó fontolgatja, hogy piacra dob egy Tck elnevezésű cipőt, ha tartós lesz a Tecktonik-hullám. Egy gyorsétterem pedig felajánlotta, hogy a mozgalom nevén menüt indítana, ez azonban már nem fért bele a táncoló fiatalok ?karcsú imázsába?. Bár a Tecktonik-birodalom értéke nem nyilvános, Barouzdin a Figyelőnek annyit elárult, hogy egy amerikai befektető csoport nemrég 100 millió eurós vételi ajánlatot tett a márkajogokra, ő azonban közölte: ?A Tecktonik nem eladó, legalábbis egyelőre nem.?

A kivételesen egységes, a kezdetektől meglévő marketing újdonság a könnyűzene világában ? a punkot, a rapet vagy bármely korábbi alulról formálódó szubkultúrát csak elterjedésüket követően sajátította ki több különböző piaci szegmens. ?Az egységes márkamegjelenés alkalmas eszköz arra, hogy világszerte beazonosítsanak egy kialakulóban lévő trendet? ? mondja Fojtik János marketingszakértő, aki szerint azonban csak maguk a használók dönthetik el, hogy az adott mozgalom hordoz-e magában olyan maradandó értékeket, amely képessé teszi a fennmaradásra.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 7
Heti: 28
Havi: 115
Össz.: 25 260

Látogatottság növelés
Oldal: Jelkép
Let's Play TeCkToN!K//www.sofyrichi.hupont.hu// - © 2008 - 2024 - sofyrichi.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »